Stisknutím "Enter" přejdete na obsah
Páteční koktejl je týdenní souhrn toho nejzajímavějšího o mikromobilitě, městské mobilitě, kolech, ekolech a všem co s tím může souviset. Nic nestojí, stačí si přihlásit odběr

Nová cykloaplikace Šlappeto potřebuje odstranit nedostatky

Šlappeto je nová cyklo appka pro iPhone i Android shrnující cykloplánovač, navigaci, sporttracker a rádce.  Má naštěstí dostatek alternativ (Jaké mapy na Internetu či v mobilu jsou specializované pro cyklisty? Tipy na cyklomapy), takže je možná otázka, zda se s ní vůbec trápit.  Nic zásadně nového totiž nenabízí a komplikací je příliš. 

Málem jsem skončil na registraci,bohužel na mobilu se nedá vůbec přečíst. To nečitelné barevné schéma bohužel pokračuje i jinde. Celkově je design nepřehledný a komplikovaný. 

Včetně obtěžujících vyskakujících reklam. Běžně se objeví přesně tam kam jste položili prst  v okamžiku snahy zvětšit či zmenšit mapu. Což vede k otevření prohlížeče.

Na mapě je ostatně problémů ještě více, mapa je přehlcená POI, takže místo posunů a změny měřítka běžně některé POI otevřete.  

Nekonzistentní je i navigace v aplikaci. Hlavní menu (spodní) se obtížně vrací zpět, musíte někde na obrazovce najít cestu jak se vrátit.  Na obrázku výše je vidět běžná situace kdy horní panel zmizí a možnost návratu s ním. 

Návrhy tras vypadají dobře, samozřejmě pokud danou oblast znáte, tak často víte o lepší trase. Možnost vyhnout se automobilovému provozu je vítaná věc.  Tady ale Šlappeto zásluhu nemá, ta jde za Cyclers, platformu použitou například i v Na kole Prahou. 

Dobře to funguje mimo Prahu, ale v okamžiku kdy budete chtít navrhnout trasy vedoucí Prahou a máte vlastní zkušenosti tak zjistíte, že chybí ty nejlepší varianty. Na škodu to není, ty navrhované nebývají nijak špatné. 

Zásadnější problém při zkoumání mapy průjezdu Prahou bude v ovládaní mapy, s ohledem na hustotu POI se stává prakticky nepoužitelnou.  V POI mají navíc dominantní pozice partneři aplikace ačkoliv jejich POI nemají žádnou užitnou hodnotu. 

Narazíte i na obtíže vyhledat cílové místo a s tím související další nedostatek, nemožnost určit lépe výchozí i cílový bod. Často to vede k chybně určené trase. 

Což ostatně souvisí s nemožnosti vyhledávat v mapě aniž byste neaktivovali plánovač trasy. V základní pohledu prostě chybí vyhledávání. 

Množství zbytečných POI nicméně můžete vypnout, pokud se vám podaří objevit Nastavení mapy (menu schované vpravo nahoře v základním pohledu na mapu).

Vynikne tam i další nedostatek nedotaženého a neodzkoušeného rozhraní. Dole se skrývají nějaké dva ovládací prvky. Nejsou ale vidět. A není možné je použít. Ale možná to ovládací prvky nejsou, těžko hádat.  

S překrytými věcmi je to obecně potíž – hlavně v tom, že vyskakovací reklamy jsou v překrývání potřebného obsahu velmi dobré. Skoro by se dalo říci, že jsou vytvořené hlavně tak, aby se objevily v okamžiku kdy chcete něco opravit či nastavit. 

Snaha naplnit aplikaci návody je také poněkud rozpačitá. Hodně jich chybí, ale zato nechybí reklamy partnerů. Malé písmo, zvolený font, absence nadpisů a formátování vůbec a nemožnost ho zvětšit stejně čtení pouze komplikuje. Někdo navíc zapomněl na to, že texty byly vytvořeny pro vzájemné prolinkování a není dokončené. A i tady je nekonzistentní ovládání co se možností návratů týče. 

Pro záznam aktivit je vhodnější používat osvědčené aplikace (Strava a další) než Šlappeto – neumí exporty, importy ani nic z dalších funkčností u podobných aplikací obvyklých.  

Aplikace funguje pouze na výšku. 

Závěr? 

Slibně započato, byť jak už bylo řečeno, s ohledem na dostatek alternativ je otázka, zda nezůstat u osvědčených aplikací. Pokud by ale Šlappeto dořešilo problémy s použitelnosti a lépe se vypořádalo s nadměrnou snahou protlačovat partnery (částečně pochopitelnou, aplikace je dostupná zdarma), může to být praktická alternativa.