Tahounem bude i snaha vyhnout se veřejné dopravě a autům. Přímý vliv mají i zvýšené prodeje v době pandemie, kdy spotřebitelé přišli na nové cesty jak trávit čas (a také peníze).
Šéf eBike Systems divize u Bosche, Claus Fleischer, předpovídá (Half of all bikes sold in Europe will be electric by 2025, predicts manufacturer), že se meziroční růst prodeje elektrokol vrátí k před-pandemické úrovní, tedy na 20 až 25 procent. V roce 2020 šlo v řadě evropských zemí až o 40% růst.
Druhá nejprodávanější kategorie elektrokol jsou horská a pro turistiku. Na prvním místě jsou ale elektrokola pro městskou dopravu.
Minulý rok se v Evropě prodalo 4.5 milionu elektrokol a není nezajímavé se podívat na měsíce starou předpověď od Technavio: Předpověď vývoje evropského trhu s elektrokoly (2020-2024). Samozřejmě ovlivněnou nezapočítáním vlivu pandemie.
V Česku se v roce 2020 hovoří odhady o 240 tisících vyrobených elektrokolech (60 % z nich ale šlo na export) a 120 tisících kusů prodaných. Tedy o třetinovém podílu v prodeji kol.
K výše uvedenému je ale nutné dodat jednu zásadní věc. Vše ovlivní to, zda státy dokáží s poptávkou udržet krok i s rozvojem cyklistické infrastruktury.