TIP: Je nutné, aby kolo mělo stojánek? Na co si u stojánku dát pozor

Máte na kole stojánek? Tedy nejspíše takovou tu „věc“ na levé straně zadního kola, kterou můžete sklopit a opřít o ni kolo? Pak možná jenom čas od času řešíte to, že je potřeba to utahovat, protože se tomu uvolňují šrouby a přemýšlíte, proč to tam vlastně máte.

Osobně si nejsem moc jist užitečností stojánku, považuji ho spíše za další zbytečnou váhu, kterou musím vozit. Možná je to ale dané tím, že jsem ho vlastně nikdy předtím neměl a první kolo na kterém se objevil je právě AGOGS Gust.

Čas od času ho zkusím použít, ale vždy narazím na to, že je na opačné straně, než na které právě stojím u kola. Pak narazím na to, že se musí sklápět, byť ten trik nakloněním kola na levou stranu a využití podkladu k sklopení stojánku občas vychází. Roli v používání hraje samozřejmě i terén – musí být pevný (aby se konec nezabořil) a takový, aby kolo zůstalo nakloněné a nepadlo.

Co pár měsíců se navíc stojánku uvolní dva šrouby co ho drží a začne drnčet, takže je velmi vhodné vozit základní nářadí (zpravidla jeden z imbus klíčů je to co potřebujete) a v terénu okamžitě dotáhnout.  Což mimochodem napovídá i to, že pokud stojánek máte a nechcete, tak stačí ony šrouby použít a stojánek z kola odstranit.

elektrokolo-agogs-cityliner-class-18.jpg
Středový stojánek, AGOGS CityLiner Class

Stojánky mimo toho výše popsaného (páka na levé straně zadního kola, je vidět na obrázku v záhlaví u LEADER FOX Forenza Lady) ještě existují v podobě středového.

A pokud možno neplést stojánekstojan (ano, běžně se to zaměňuje, třeba Stojan Pletscher Comp-Zoom Black 18mm je ve skutečnosti stojánek) – to druhé je věc na zemi, do které můžete umístit kolo. Třeba u obchodu.

PS: Odpověď na Je nutné, aby kolo mělo stojánek? je jasná, nutné to není a do povinné výbavy to nepatří

 

 

Reklamy