Skoro se nechce věřit, že by elektrokolo mohlo vážit 6.872 kilogramu, ale jeden čerstvý kousek to dokázal. Freicycle od Dennise Freiburga každopádně není komerčně dostupné, jde o doktorandskou práci a rok práce.
Vychází z karbonové silničky Merida Scultura kde samotný rám váží pouhý kilogram. Nejzajímavější je ale pohon, žádný klasický motor uprostřed či v zadním kole. Třecí pohon „roztáčí“ zadní pneumatiku. Původem jde o 600 W motor pro RC helikoptéry. V okamžiku aktivity se motor přitlačí na pneumatiku, bez aktivit je oddálený. Bez omezení na 250 W a 25 km/h by byl schopen až 600 W a 48 km/h.
Originální je i baterie umístění v „lahvi“.
Více v zápisu pro Guinessovu knihu rekordů. Pokud přemýšlíte na kolik tohle vyšlo, tak v zápise jsou uvedeny základní náklady 10 000 Euro, ale celkem spíše 20 tisíc.
PS: Kolik váží běžná elektrokola najdete v Kolik váží elektrokolo? O kolik je těžší, než normální kolo?