Starostka Paříže, Anne Hidalgo, pokračuje s ambiciózními plány i pro své druhé volební období. Chce omezit rychlost automobilů, snížit počty parkovacích míst, zakázat naftové vozy a zásadně rozšířit prostor pro kola i chodce.
Každý z obyvatel by měl mít možnost uspokojit základní potřeby s pomocí krátké procházky nebo cesty na kole. Doslova to staví na tom, že by se Paříž měla stát „15 minutovým městem„.
Součástí je i snaha odstranit až 72 % parkovacích míst co jsou přímo na ulicích. Volné místo umožní více prostoru pro chodce a cyklisty. Očekává se tak i růst systémů sdílených kol, kde Hidalgo počítá s rozvojem systému Vélib’ – ten byl spuštěn v roce 2007 se sedmi tisíci koly, nyní jich má okolo dvaceti tisíc, včetně 1 400 stanic (30 % z kol jsou elektrokola).
D’ici cet été, nous allons créer à Paris 50 km de pistes cyclables supplémentaires dans le cadre du plan de circulation prévu avec le déconfinement, notamment au dessus des lignes de métro les plus fréquentées. 🚴♀️🚴♂️ #velo #velotaf pic.twitter.com/sWjiSwnpGU
— Anne Hidalgo (@Anne_Hidalgo) May 24, 2020
V prvním volebním období Hidalgo slíbila 1 000 kilometrů permanentních cyklistických pruhů. Slib se prozatím nedaří plnit, v prosinci 2019 byl stav zhruba na polovině. V době pandemie ale Paříž patřila mezi města s rychle vytyčovanými novými pruhy pro cyklisty ve snaze snížit množství lidí ve veřejné dopravě.
Zajímavé (a nepopulární) bude i omezení rychlosti – na okruhu z 70 na 50 km/h (dojde zde k vybudování prioritního pruhu pro sdílenou dopravu), na širokých bulvárech na 50 km/h a jinde pouze na 30 km/h.
By 2020, 85% of Paris will be a 30 km/h / 20 mph zone. Amazing. Safety first. https://t.co/XFA4c9zdyK pic.twitter.com/h01blRcJHj
— Mikael Colville-Andersen (@colvilleandersn) September 15, 2017
Další podrobnosti v More Bicycles, Slower Speeds, a More Livable City: Paris Mayor Anne Hidalgo Plans an Ambitious Second Term