TIP: Co se stane když budu jezdit na podhuštěných pneumatikách?

Víte jak správně „nafouknout“ kolo? Je to trochu věda, protože je můžete podhustit (málo nafouknout) i přehustit (nafouknout zbytečně moc). To správné nahuštění určuje typ kola, druh pláště/duše a ráfků, povrch/terén a (samozřejmě) vaše váha.

Nejsnazší samozřejmě je, že se budete řídit tím, co máte napsáno na pláště – je tam rozsah (v barech) kde zejména ona maximální hodnota je něco, co byste překračovat neměli. Ale o tom až někdy jindy.

Podhuštěná pneumatika bude mít dvě hlavní nevýhody

  • bude klást větší odpor a vy se budete muset více namáhat.  Tohle nejvíce poznáte na pevném terénu, asfaltu. Proto se také pro jízdu po silnici hustí co nejvíce.  Pro jízdu v terénu je naopak lepší mít pneu poněkud měkčí, budou více tlumit, lépe vést. Stejně tak menší tlak je lepší v blátě a dešti, chcete dosáhnout lepší přilnavosti
  • hrozí větší riziko poškození pneumatiky, větší plocha a menší tlak usnadní průnik něčeho ostrého, stejně tak jako může větší náraz (o kámen například) spíše poškodit duši (procvaknout) a extrémní podhuštění může při zatočení vést k vyzutí z ráfku

Nezapomeňte, co pár týdnů, tlak kontrolovat a dofoukávat. Je normální, že tlak postupně mizí i bez poškozené duše.  Stejně jako myslete na to, že zásadní rozdíl přináší váha jezdce – čím těžší, tím více je potřeba hustit.

Mimochodem, na kontrolu rukou nebo pohledem se moc nespoléhejte. Zadní pneu se u těžkého jezdce bude běžné více „zplošťovat“ než přední. Tlak to opravdu chce měřit budíkem u hustilky.

TIP: Co dělat, když jsem píchnul duši? poradí v okamžiku, kdy dojde na onu nepříjemnost

 

Reklamy