Stisknutím "Enter" přejdete na obsah
Páteční koktejl je týdenní souhrn toho nejzajímavějšího o mikromobilitě, městské mobilitě, kolech, ekolech a všem co s tím může souviset. Nic nestojí, stačí si přihlásit odběr

GM do elektrokol nepůjde. Ariv končí

Mělo to být první elektrokolo od GM.  Ariv (vyslovovaný jako „arrive“) byl uvolněn do několika zemí v Evropě minulý rok a v tomto roce se měl začít hromadně prodávat.  Příchod koronaviru ale (možná trochu paradoxně) GM přivedl ke konci projektu

Celé to patří k snaze automobilek zasáhnout poslední míli a také využít výrobní kapacity pro něco menšího a snazšího.  Proto v řadě případů jde o e-bikové skládačky u kterých není cílem dlouhá jízda ale přeprava z místa kde necháte auto na místa schůzek. 

Koronavirus v případě GM  zásadně ovlivnil odbyt hlavních produktů, aut, takže konec Arivu není vlastně až tak překvapující. První tři měsíce roku GM zasáhly částkou až 1.4 miliardy dolarů nákladů (před zdaněním), byť nějaký ten zisk stále zůstal (294 milionů USD). Od poloviny března navíc byly uzavřeny továrny v Severní Americe (otevření je plánováno na 18. květen).

Ariv (ARĪV přesněji) se Evropě prodával za ceny od 2800 do 3350 Euro ve dvou provedeních (kompaktní Meld a skládačku Merge). 

Osazen proprietárním motorem od GM (250 W, 635 W špička) s klasickým omezením příšlapu do 25 km/h (čtyři úrovně asistence), 250 Wh baterie, 3.5 hodiny nabíjení, dojezd do 64 kilometrů.  Váha 19.5 resp. 22 kg.