Stisknutím "Enter" přejdete na obsah
Páteční koktejl je týdenní souhrn toho nejzajímavějšího o mikromobilitě, městské mobilitě, kolech, ekolech a všem co s tím může souviset. Nic nestojí, stačí si přihlásit odběr

TIP: Může skútr (či motorka) na dálnici?

Ano, ale má to jeden menší háček. V Česku mohou na dálnici jen motocykly (a skútry), které jsou schopné dosáhnout minimální rychlosti 80 km/h.

Dáno je to ale tím co máte zaznamenané v techničáku – je tam uvedena nejvyšší rychlost. Takže u mého Honda PCX 125 by to bylo v pohodě, maximálka je tam 95/98 km/h.

Ve městě se nacházející dálniční úseky mají minimální rychlost sníženou na 65 km/h, takže tam by to u většiny skútrů bylo v pohodě. 

Pokud chcete vědět kde je toto určené, tak Zákon č. 361/2000 Sb, § 35, odstavec 1

Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž konstrukční rychlost není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž konstrukční rychlost  není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.

Velmi často se ale u tohoto tématu ještě objevuj, že musí mít minimální objem motoru 125 ccm (v zahraničí to bývá i 150 ccm). Tomu vyhovuje většina dnešních běžných skútrů (případně mají více). 

Jenže, skutečnost je, že toto nikde podle všeho zákonem stanoveno není. Tedy v Česku ne, v zahraničí to být může. Je ale velmi pravděpodobné, že se to občas objevuje z prostého důvodu – skútry pod 125 ccm nebudou mít potřebnou konstrukční rychlost. 

Další tipy týkající se skútrů