TIP: Jak pracovat s různými úrovněmi asistence (příšlapu) u e-kola? (Jak funguje elektrokolo)

Jízda na elektrokole najdete Jak je to s příšlapem (pomocí) u ekola? Budu muset pořád šlapat?Ekolo není o tom, že nešlapete vysvětlující to, že elektrokolo samo nejezdí a šlapat se prostě musí. Co je k tomu ještě vhodné vědět je, že každé elektrokolo má několik úrovní příšlapu, tedy úrovně pomoci, kterou přidává k vašemu šlapání. Některá mají navíc ještě „boost“ tlačítko,

To jakou sílu příšlapu si vyberete ovlivňuje jak hodně vám kolo pomáhá – výkonnější pomoc se hodí při jízdě do kopce, nebo když se chcete rychleji rozjet na obvyklou cestovní rychlost  (tam je dobré pamatovat, že po překročení 25 km/h už elektrokolo pomáhat nebude, motor se vypne).

agogs-tracer-pansky-1.jpg
Displej s ovládáním příšlapu a boost tlačítkem – AGOGS Tracer

Silnější asistence ale zároveň více spotřebovává energii baterie. Proto může být dobré se sílou příšlapu pracovat. Jedete-li po rovině či z kopce, neuškodí příšlap kompletně vypnout, baterie vám pak vydrží déle.  Nezapomeňte ale, že tohle ovlivní i vhodná volba převodu a vliv na to bude mít i to, jakým způsobem vaše kolo zjišťuje, jestli šlapete (jestli jenom podle otáčení nebo i detekcí síly šlapání), ale i druh pohonu a další faktory.

Výše zmíněné „boost“ tlačítko sice nefunguje bez vašeho šlapání, ale dokáže vás vytáhnout i do těch opravdu největších kopců (přidává většinou konstantních 6 km/h). Nutno dodat, že ale také nejvíce spotřebovává energii. Hodí se i pro rychlejší rozjezd na křižovatkách.

Úrovní příšlapu bývá od tří do devíti, někdy mohou být označeny i slovně (místo čísel). Obecně ale platí, že čím větší „číslo“, tím více bude motor pomáhat (a tím více požírat baterku). Z pohledu šetření  baterie bývá vhodné se držet ve spodní polovině úrovně asistence – na AGOGS GUST s pěti úrovněmi to znamená ideálně úroveň dva.

Řídit si úroveň příšlapu můžete i podle toho jak hodně chcete vy sami vydávat na kole energii, včetně toho, že příšlap lze kompletně vypnout.

TIP: Pokud se chystáte jet na opravdu dlouhou trasu, tak si nechte více energie baterie na návrat domů. Když už vás pekelně bolí nohy, silnější asistence se prostě může hodit.

PS: Foto v záhlaví je CRUSSIS e-Atland 9.3

Reklamy