Perfektně funkční elektrokola, která doposud byla součástí služeb Jump, míří do šrotu a jsou kompletně ničena. Jump byl koupen Uberem ve snaze zasáhnout i poslední míli a diverzifikovat portfolio. To byl ale rok 2018 a vše vypadalo optimisticky, tedy až na obrovské peníze, které Uber stále spaloval. O dva roky později přišla Pandemie a Jump se Uberu už nehodí. Převzalo ho Lime, kam Uber majetkově vstoupil.
Jump ale má nejenom dostatek vlastních kol, ale také jich, s ohledem na stále trvající opatření a komplikace s koronavirem, tolik nepotřebuje. Výsledek je dost nepochopitelný. Uber desítky tisíc funkčních a mnohdy i nových elektrokol sešrotuje.
‼️RT to MAKE A CHANGE‼️
Hey @JUMPbyUber, why is this happening? TEN semi loads of good bikes🚲trashed⁉️ Let's collaborate on a non-profit to repaint & repurpose these. Give kids transportation to their first jobs👧👦@Casey want to help?🙏 pic.twitter.com/N8Uv82tr1B— Cris Moffitt (@CrisMoffitt) May 22, 2020
Neumožní jejich použití, prodej, ani je nedaruje někde, kde by mohly perfektně pomoci. Vedle elektrokol na šrotiště míří i koloběžky, pro které Uber také nemá využití a také je odmítá poskytnout pro další využití. To vše v okamžiku, kdy světová média plní články o zvýšeném zájmu o kola i elektrokola a jejich nedostatku.
More keep rolling in and getting trashed.🚲🗑️ Probably THIRTY semi loads🚚🚚🚚 or more so far … #SenselessWaste #BikesForKids 👧👦 @UberJump pic.twitter.com/ee3NmCP7If
— Cris Moffitt (@CrisMoffitt) May 27, 2020
V ‘A Shameful Nightmare’: Truckloads of Perfectly Good JUMP Bikes Are Being Shredded právem upozorňují na to, že ti co se roky snaží prosadit mikromobilitu jako efektivní, udržitelnou a k životnímu prostředí šetrnou dopravu právě předvádějí to nejšílenější plýtvání.
Lime tvrdí, že za ničení odpovědnost nenese, od Uberu měli převzít desítky tisíc elektrokol, včetně náhradních dílů a ty již mají nasazené do provozu. Žádné z nich nezamířilo na šrotiště k recyklaci.
Mluvčí Uberu tvrdí, že prý zkoumali cestu jak zbývající kola darovat, ale prý je to komplikované z pohledu údržby, právní odpovědnosti, bezpečnosti i nedostupnosti nabíjecích zařízení dostupných pro spotřebitele. „Rozhodli jsme se, že nejlepší přistup, je zodpovědná recyklace,“ je závěr typických výmluv, které Uber poskytl Vice.com.