Zjištění ze studií IIHS asi nepřekvapí, uvědomíte-li si jak komplikované to se (sdílenými) koloběžkami jezdícími po chodnících ve městech je. Včetně problémů s jiným „vozítky“ pro turisty prohánějícími se po Praze také po chodnících. Kvůli kterým nakonec vznikla i extra dopravní značka.
Pro koloběžky dopravních značek netřeba, na chodnících nemají co dělat. Zranění ale nejsou způsobována tím, že by se snad častěji koloběžkáři střetávali s chodci.
Podle výše odkázané studie jsou častou příčinou úrazu nerovnosti či díry a samozřejmě náraz do předmětů (jako jsou dopravní značky). Tři z pěti případů se pak odehrály na chodníků, jeden z pěti v cyklopruhu či cyklostezce, trailu nebo mimo silnici.
Zhruba 60 procent zranění je malých, 9 procent vede k návštěvě nemocnice.
Podle IIHS mají cyklisté třikrát větší riziko, že je zasáhne auto, než koloběžkáři. Na druhou stranu, koloběžkáři častěji utrpí zranění na hlavě než cyklisté.
40 % úrazů koloběžkářů vzniká při první cestě. Pouze dvě procenta ze zraněných mělo na hlavě helmu. Což vcelku vysvětluje i výše uvedené zjištění o větším riziku úrazů hlavy.
Pouze čtvrtina jízd byla cestou do práce. Koloběžky jsou hlavně používány pro zábavu.
Další detaily a shrnutí studie v Most scooter injuries happening on sidewalks: study